Wednesday, August 25, 2010

HUDUD - PAS SERANG NIK NAZMI

Oleh Pochong, AIDCclub

Gara-gara Pengarah Komunikasi PKR, Nik Nazmi mengeluarkan kenyataan berikut :
"PAS patut menerima hakikat bahawa mengubah Malaysia menjadi sebuah Negara Islam merupakan langkah sia-sia dan tidak akan dapat dicapai."

Beliau akhirnya telah diberi dengan pelbagai gelaran oleh penyokong PAS, dari lalang Pakatan Rakyat hinggalah kepada Karpal Singh Junior, malah ada yang mendesak umat Islam di Selangor tidak mengundinya pada pilihanraya akan datang.

Mungkin penyokong PAS alpa seketika dengan siapa sebenarnya mereka mengeluarkan hentaman kepada Adun Seri Setia merangkap pegawai Khas kepada MB Selangor tersebut.

Nik Nazmi Nik Ahmad merupakan orang kepercayaan Anwar Ibrahim dan baru dilantik satu posisi penting di peringkat PKR Pusat, iaitu Pengarah Komunikasi mengantikan Jason Chong. Jawatan yang disangdangnya memerlukan beliau mendapat kepercayaan dari Anwar Ibrahim dan sentiasa berhubung dari ketua Umum PKR tersebut.

Secara logik, tidak mungkin Nazmi akan mengeluarkan kenyataan demikian sekiranya Anwar tidak mengetahuinya. Lebih-lebih lagi, kenyataan Karpal Singh yang mengatakan beliau tidak bersendirian di dalam soal tersebut. klik sini

Adakah penyokong PAS termasuk pimpinannya akan turut sama mengecam jika yang mengeluarkan pandangan tersebut keluar dari mulut Anwar? Nah, kini Nazmi telah cuba dijadikan kambing hitam sama ada oleh Anwar mahupun pihak di dalam PAS.

Nazmi dikatakan terpengaruh dengan Anwar Ibrahim semenjak beliau belajar di MCKK lagi, pada dirinya reformasi yang digerakkan Anwar merupakan suatu perkara yang betul dan harus disokong.

Ideologi Anwar mengenai Islam Liberal dan Pluralisme juga diikuti Nazmi dengan penuh tekun, dan baru baru ini beliau telah dihantar oleh Anwar ke Universiti Paramadina untuk bertemu dengan Anis Basdawen, Rektor Universiti yang ditubuhkan untuk mengkaji Pluralisme Agama.

Anwar begitu percayakan Nik Nazmi dan sebab itulah beliau diberi kepercayaan untuk menguruskan banyak perkara mengenai kerjaya politik Puteri Sulung ,Anwar Ibrahim iaitu Nurul Izah.

Oleh kerana itu, sebenarnya apa yang dilontar Nik Nazmi sekarang ini sebenarnya adalah suara Anwar Ibrahim, dan Nazmi hanyalah 'tool' untuk menyampaikan mesej tersebut.

No comments: