Sunday, July 19, 2009

APAKAH YANG SEBENARNYA TERJADI DI SELANGOR?

Daripada Parpukari

Wee Chee Keong di dalam blognya mendedahkan yang ada ah li exco dalam Selangor yang bela gangster. Bukan itu sahaja, malah beliau menambah lagi, kebanyakan ah long dan tauke rumah-rumah urut ini juga di bela oleh Ahli Exco terbabit. Baca Selanjutnya...

Tiba-tiba Ronnie Liew dan Teresa Kok berbunyi dan mengamuk, malah mereka mengecam ahli Parlimen Wangsa Maju ini supaya jangan menuduh yang bukan-bukan, dalam jawapan balas Wee Chee Keong kepada dua ADUN DAP Selangor itu, beliau terkejut mengapa mereka mengamuk? Sebabnya YB Wee tidak menyebut nama sesiapapun!

Pelik bukan? Ya, begitu juga perasaan Ahli Parlime Wangsa Maju tersebut, malah beliau telah menulis di dalam blognya, 'SIAPA MAKAN CILI DIA RASA PEDAS!'

Tiba-tiba pulak hari ini kita mendengar berita kematian seorang pembantu kepada Exco Selangor, tak cukup dengan itu, dia mati bersebelahan bangunan SPRM! Pelik bukan?

Cubalah anda fikirkan dengan akal yang waras, kalaulah SPRM terllibat dalam insiden ini, adakah mereka begitu bodoh sekali sehingga mahu melakukan sesuatu di tempat mereka sendiri? Adakah mereka akan melakukan semasa mereka menjalankan siasatan?

Kenapa kita terlalu mudah mempercayai sebuah parti yang ada kaitan dengan 'underworld'? Jika anda membca posting sebelum ini, soal-siasat tersebut selesai jam 3.45 pagi! Tetapi si mati itu masih tidak mahu pulang dan beliau berada di situ hingga jam 6 pagi!

Apakah dia tidak ada kenderaan sendiri? Adakah dia sedang menunggu untuk pengangkutan awam beroperasi di awal pagi baru dia mahu pulang? Bukankah dia memiliki kenderaan sendiri? Mengapa dia buat begitu? Dimanakah dia sehingga waktu kejadian? Apa yang berlaku sebenarnya?

Saya tiada jawapannya dan saya percaya anda pun tiada jawapannya! Yang tinggal hanyalah andaian-andaian liar, bagaimana perkara ini boleh terjadi? Mungkinkah dia bunuh diri kerana terlampau banyak rahsia yang sudah terbongkar?

Mungkingkah dia bunuh diri atau di bunuh untuk menjadikan perkara ini satu isu besar? Mungkinkah dia bunuh diri supaya dia bunuh diri kerana pihak yang terlibat sudah tahu mengenai 'pembocoran rahsia' kegiatan mereka?

Sebenarnya ada banyak kemungkinan, kalau pembaca sekalian lihat semua artikel di atas dan membuat rumusan sendiri, apakah yang dapat anda rumuskan? Sememangnya pelbagai andaian yang boleh dibuat!

Kalau tidak ada angin tak akan pokok bergoyang bukan? Mahu tak mahu perkara ini sudah pun berlaku maka sebaiknya kita serahkan kepada pihak berkuasa untuk membuat penyiasatan lanjut, saya percaya bangunan-bangunan ini semua mempunyai CCTV!

Kepada pihak berkuasa, siasatlah perkara ini dengan teliti, sekiranya terdapat perbuatan khianat maka seharusnya ianya dibongkarkan untuk pengetahuan umum! Tidak kira pihak mana yang terlibat! Kami mahukan kebenaran!

Sedikit renungan untuk anda semua! Seburuk-seburuk kerajaan BN dulu pun, rumah urut hanya sekitar 700 sahaja, sekarang dengar khabarnya sudah ada sekitar 4000 rumah urut, belum lagi kita sebut tentang kedai perjudian, kedai lumba kuda dan pelbagai lagi!

Apa nak jadi dengan negeri yang terkaya di Malaysia ini ya? Saya sedih melihat keadaan di negeri Selangor ini, kepada yang mengundi pembangkang pada PRU12 tempohari, adakah anda gembira dengan pentadbiran Selangor sekarang?

Janganlah disebabkan dapat air yang murah maka kita ditipu oleh mereka yang tidak bertanggungjawab ini untuk merampok harta negeri Selangor? Berbaloikah mereka menjadi kerajaan? Kalau benarlah dakwaan YB Wee, apa peranan PAS di Selangor sebenarnya?

Cukup setakat ini dulu, anda bebas memberi pendapat disini, cuma satu yang saya pinta, janganlah kita menjadi hakim atau polis, janganlah pulak kita memandai-mandai jatuhkan hukuman, biarlah pihak yang berkuasa menyiasatnya!

Ya Allah Ya Tuhanku, Selamatkanlah negeri Selangor Darul Ehsan! Amin

No comments: