Saturday, August 22, 2009

PAS BIMBANG HILANG SOKONGAN MELAYU?

Orang PAS tidak boleh sebut Melayu. Nanti Assobiyah. Ini bertentangan dengan Islam.

PAS juga tidak boleh sebut bela Melayu nanti DAP marah. Dulu dah sebut langkah mayat nanti kalau sebut Melayu, langkah apa pula ya? BABI?

Saya bersetuju dengan mimpi916.blogspot.com yang terbaca dalam Harakah, PAS buat U-turn pulak, tukar balik!! Dulu Islam sahaja, sekarang kena tukar, Melayu dan Islam (ayat Umno selalunya ni).

Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Dr Mujahid Yusof menyatakan bahawa kemenangan Dewan Undangan Negeri (Dun) N11 Permatang Pasir adalah kemenangan bagi orang Melayu dan umat Islam di Pulau Pinang.

Satu ayat yg menarik, nampaknya Melayu & Islam (atau PAS) P.Pinang seperti di tindas teruk.

Baca lagi;

"Dengan kemenangan tersebut walaupun dengan satu kerusi yang ada maka PAS dapat memberi pandangan, teguran dan memberi pembelaan kepada nasib orang Melayu dan umat Islam khususnya di negeri ini.

Memang jelas sangat, PAS hanya seperti 'melukut di tepi gantang'. Ada pun tak apa, tak ada pun tak apa'. atau bahasa kasar sikit; 'ada pun tak berguna, tak ada lagi molek, menyusahkan je'.

Gara-gara hampir-hampir di malukan di kubu kuat sendiri (M.U). PAS di situ menang, tapi nazak. Calon PRK kt negeri2 lain tambah majoriti (ada tu kurang undi Melayu, tapi undi kaum lain bertambah).

"Tetapi sekiranya ia di menangi oleh pihak yang lain maka mereka tidak dapat memberi pembelaan apa-apa kepada orang Melayu dan umat Islam kerana mereka itu bukannya parti yang memerintah di negeri Pulau Pinang," katanya

Nampak sangat Melayu Islam P.Pinang terpinggir, Latok Sli Anwat tala buat itu kilija ka, tolong2 Melayu ka? Patut la olang pakat-pakat kata, Latok Sli pelosak kaum sendili, memang betut la.

PAS oh PAS, bila nAk balik kepada perjuangan asal?

Nk tunggu ISA digantikan dengan Hudud, tapi Tok Nik kata kena tunggu 30 tahun lagi. Tu pun kalau DAP setuju.

No comments: