Friday, July 30, 2010

KAFA RANCANG KHUSUSKAN PADANG BOLASEPAK SAHAJA

Persatuan Bolasepak Kelantan (Kafa) merancang mengkhususkan antara enam dan 10 buah padang di negeri itu bagi aktiviti sukan bola sepak sahaja.

Presidennya Tan Sri Annuar Musa berkata padang-padang itu akan dinaik taraf dan dijaga dengan rapi tanpa diguna untuk kegiatan lain yang boleh menyebabkan padang rosak.

"Semua aktiviti yang berkaitan dengan bola sepak akan diadakan di situ dan kita tidak mahu padang itu diguna dengan aktiviti lain sebagaimana yang berlaku sekarang," katanya ketika menyampaikan taklimat kepada pengurusan Akademi Bolasepak Kijang Emas di Kota Bharu semalam.


Projek bimbingan bersama Jabatan Pelajaran Malaysia dan Majlis Sukan Sekolah-sekolah Malsysia (MSSM) membabitkan pelajar tingkatan tiga, empat dan lima didedahkan secara khusus dengan sukan bola sepak.

"Kafa sedia membantu sebahagian keperluan dan berharap ianya menjadi pusat aktiviti bolasepak yang akan menghasilkan pemain yang terbaik," katanya.

Annuar berkata Kafa juga merancang untuk membina sebuah stadium sendiri yang diguna sepenuhnya untuk sukan bola sepak sebagaimana dilakukan oleh beberapa kelab profesional dunia.

No comments: