Sunday, July 25, 2010

KWAM - PELAJAR TERCICIR DARIPADA SENARAI BANTUAN BOLEH RAYU

Pelajar yang tidak tersenarai sebagai penerima bantuan menerusi tabung Kumpulan Wang Amanah Pendidikan (KWAPM) di Kelantan masih berpeluang menerima bantuan di bawah tabung wang ihsan.

Ketua UMNO Bahagian Ketereh, Tan Sri Annuar Musa berkata beliau yakin masih ramai pelajar yang gagal mendapat bantuan menerusi KWAPM walaupun skim itu sudah lama diperkenalkan untuk membantu rakyat miskin di Kelantan dalam bidang pelajaran.

"Ibu bapa yang masih belum menikmati kemudahan bantuan itu kerana nama anak-anak mereka tercicir daripada senarai, masih boleh merayu menerusi bantuan lain, termasuk tabung wang ihsan," katanya.


Beliau menyatakannya selepas menyampaikan bantuan KWAPM kepada sekolah-sekolah dalam bahagian Ketereh sempena Program Juara Rakyat bahagian itu, di Sekolah Kebangsaan Bechah Keranji, semalam.

Beliau berkata langkah itu menunjukkan kerajaan begitu prihatin dalam menjaga kebajikan rakyat tanpa mengira fahaman politik, dan menurutnya kira-kira 30 buah sekolah dalam bahagian Ketereh menerima bantuan menerusi tabung itu.

Sementara itu Annuar yang juga bekas Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri berkata di bawah Program Juara Rakyat, UMNO sedang mengambil pendekatan baru untuk mendampingi rakyat menerusi lawatan dari rumah ke rumah penduduk kampung setiap minggu.

"Sehingga kini, 500 buah rumah di kawasan Ketereh sudah dilawati melibatkan pelbagai peringkat pemimpin di dalam bahagian itu turun padang untuk meninjau permasalahan rakyat," katanya.

No comments: