Friday, August 13, 2010

GANGGUAN BEKALAN AIR DI TANAH MERAH

Beberapa kawasan di daerah Tanah Merah dan sekitarnya akan mengalami masalah gangguan air selama 14 hari bermula pada Ahad ini.

Eksekutif Hal Ehwal Pelanggan Air Kelantan Sdn Bhd (AKSB), Hazwan Hassan berkata, gangguan itu berikutan kerja-kerja pemasangan pam air baru di loji rawatan Air Bukit Rhemah, di Tanah Merah.

"Antara kawasan yang terlibat ialah di Bandar Tanah Merah, Jalan Jedok, Jalan Klinik, Manal, Padang Siam, Lubuk Rotan, Bukit Panau, Belimbing, Jalan Lubok, Bukit Gading, Bechah Laut, Jerangau, Temangan dan beberapa lagi kawasan sekitarnya.

"AKSB telah melantik kontraktor khas untuk menjalankan kerja-kerja pemasangan pam baru di loji tersebut untuk penambahbaikan perkhidmatan bekalan air kepada pengguna," katanya.

Hazwan berkata, gangguan bekalan air itu akan bermula pada pukul 8 malam sehingga 5 pagi keesokannya secara berlanjutan selama dua minggu dan dijangka pulih secara berperingkat dalam tempoh 14 hari selepas kerja siap dilaksanakan sepenuhnya.

Beliau meminta pengguna supaya menyimpan air secukupnya bagi mengelakkan sebarang kesulitan terutama untuk kegunaan selepas berbuka puasa dan ketika bersahur.

Menurutnya, untuk sebarang pertanyaan pengguna boleh menghubungi PINTAS di talian 1300-88-2572.

No comments: