Tuesday, February 22, 2011

Kelantan 'Juara' Hamil Luar Nikah, Rogol Pelajar Sekolah?


Baru-baru ini kecoh berita wujudnya rumah pelacuran di Kota Bharu.

Semalam, sebuah blog mendedahkan, rakyat Kelantan Juara No. 1 hamil luar nikah.

Blog tersebut membuat dakwaan itu berdasarkan bilangan pelajar di Sekolah Harapan Jasin apabila daripada 31 pelajar, 15 daripadanya adalah rakyat negeri Kelantan Darul Naim.

Dakwaan ini sebenarnya mencabar kerajaan Kelantan pimpinan Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat supaya menafikan perkara ini.

Turut mengejutkan ialah apabila Polis Kelantan semalam menyatakan kebimbangan mereka mengenai kes rogol yang melibatkan pasangan berumur 18 hingga 28 tahun termasuk pelajar sekolah di negeri itu.

Timbalan Ketua Polis Negeri, SAC Mazlan Lazim, berkata apa yang lebih membimbangkan lagi ialah mereka yang menjadi mangsa jenayah seksual itu terdiri daripada kanak-kanak berumur serendah 12 tahun.

Berdasarkan perangkaan, sebanyak 41 kes rogol termasuk 38 kes melibatkan remaja bawah umur 17 tahun berlaku di seluruh negeri dari bulan lepas hingga semalam.

Jumlah ini meningkat 7.89 peratus berbanding tempoh yang sama tahun sebelumnya (38 kes) dan ia agak membimbangkan kita, katanya ketika merasmikan Majlis Pelantikan Badan Wakil Pelajar dan Lembaga Disiplin Pelajar Sesi 2011 Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) Pasir Tumboh, Kota B haru, semalam.

Beliau berkata, kejadian itu bermula daripada pergaulan bebas pasangan terbabit, terutama melalui laman sosial seperti "facebook" dan Khidmat Pesanan Ringkas (SMS).

Sehubungan itu, katanya polis sedang memperhebatkan gerakan turun padang ke sekolah-sekolah untuk mendekatkan polis dengan warga pendidik dalam usaha membendung gejala itu.

Berbalik kepada masalah hamil luar nikah, Kelantan dikatakan ‘juara’ berdasarkan faktor berikut:

1. Cadangan Kerajaan Negeri Melaka untuk membuka sebuah sekolah khas untuk remaja yang mengandung luar nikah mendapat tentangan dan penghinaan dari pelbagai pihak terutamanya dari pembangkang.

2. Pelbagai tomahan dan tuduhan liar dilemparkan kepada Kerajaan Negeri Melaka. Ada yang menuduh sekolah ini diwujudkan untuk menggalakan maksiat dan hanya akan memperbanyakkan lagi kes buang bayi.

3. Nik Aziz contohnya, membidas dengan penuh perasaan jahatnya mengatakan Sekolah Harapan ini adalah tempat mengumpulkan maksiat dan penzina.

4. Tujuan utama Sekolah Harapan ini adalah untuk memberi peluang kepada remaja yang telah terlanjur untuk terus mendapatkan pendidikan. Walaupun mereka telah melakukan kesilapan dalam hidup mereka, ini tidak bermakna peluang mereka untuk mendapatkan pendidikan dinafikan.

5. HARI INI, SEKOLAH HARAPAN JASIN MEMPUNYAI 31 ORANG PELAJAR. 15 ORANG DARINYA TERDIRI DARI PADA RAKYAT NEGERI KELANTAN DARUL NAIM YANG MENTERI BESARNYA ADALAH NIK AZIZ KLUK KLEK WALI SELIPAR!!!

6. Jumlah pelajar hamil luar nikah yang paling ramai datangnya dari Negeri Kelantan Serambi Mekah!!! Oleh yang demikian ada beberapa kesimpulan boleh dibuat tentang perkara di atas.

7. Negeri Kelantan di bawah pentadbiran Nik Aziz Wali Selipar terkenal dalam beberapa perkara. Kelantan terkenal sebagai negeri yang paling tinggi sumbang mahrah dan buang bayi. Kelantan juga merupakan negeri yang paling ramai penghidap HIV.

8. Kesimpulannya, Kerajaan Negeri Melaka memberikan bantuan kepada mereka yang sepatutnya dibantu dan dibela. Selain itu, buang bayi juga dapat dikurangkan bilangnya.

9. Oleh kerana kerajaan Negeri Kelantan tidak mampu atau tidak mahu membantu rakyatnya yang memerlukan bantuan, Negeri Melaka sedia melaksanakannya.

Kerajaan Kelantan perlu menafikan dakwaan ini jika benar untuk membuktikan bahawa dasar pemerintahan Islam cara PAS mampu membendung gejala ini.

Jika tidak ternyata bahawa Islam Cara PAS sebenarnya juga gagal dan tidak wajar PAS menuduh gejala yang juga berlaku di negeri lain kerana pemerintahan UMNO dan Barisan Nasional yang bagi Pas 'tidak Islamik'.

2 comments:

Nuril Aslina Che Hussin said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Istighfar la banyak2.... jangan dapat dosa tak berhenti dengan ada nya website ini.... buatlah web untuk kesedaran umat islam bukan kesedaran sesebuah negeri... sekiranya beribu2 rakyat kelantan tidak maafkan anda, bagaimana?!