Monday, April 23, 2012

Kanak-Kanak Minat Jumpa Najib, Tak Minat Nik Aziz - KENAPA?


Patut tanya kanak-kanak yang akan menjalankan pembedahan hujung tahun ini KENAPA dia tidak minat jumpa 'Tok Guru' Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat?

Patutnya jumpa Nik Aziz boleh minta air penawar atau minta Tok Guru berdoa untuknya...

Juga kenapa tidak minat Datuk Husam Musa yang kononnya dikagumi orang muda Kelantan?

Kenapa pula dia mahu t jumpa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang 'begitu jauh' sedangkan Nik Aziz atau Husam Musa mudah dijumpai...

Seorang kanak-kanak yang menghidap penyakit jantung berlubang berhasrat bertemu Wan Haifa Afriena Wan Halim, 7, dikatakan menjadikan Perdana Menteri sebagai idolanya setelah melihat perwatakan pemimpin negara itu di televisyen dan akhbar.

Ibunya, Akinaini Afizul Abdul Rahman, 32, berkata, setelah pihak Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM), Kubang Kerian mengesahkan Wan Haifa perlu menjalani pembedahan, anaknya itu sering kali menyatakan hasrat mahu bertemu Perdana Menteri.

“Minggu lalu, dia sangat teruja melihat gambar Najib di dalam buku sekolahnya dan memotong keratan akhbar yang ada wajah Perdana Menteri serta menampalnya di dalam satu buku khas,” katanya ketika hadir ke pejabat Sinar Harian, di Kota Bharu semalam.

Kata Akinaini, anak ketiga daripada tujuh beradik itu disahkan menghidap penyakit jantung berlubang sejak berusia empat tahun setelah mengalami demam panas berpanjangan.

Menurutnya, setelah diperiksa di klinik kesihatan berdekatan, Wan Haifa merupakan murid tahun satu Sekolah Kebangsaan Bukit Marak, Bachok kemudian dirujuk ke Hospital HUSM sebelum disahkan menghidap jantung berlubang.

No comments: