Wednesday, August 18, 2010

BEKALAN KEPERLUAN PERAYAAN MENCUKUPI DI KELANTAN

Pejabat Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) Kelantan memberi jaminan bekalan keperluan untuk pengguna di negeri itu pada musim perayaan Aidilfitri ini mencukupi.

Pengarahnya, Mohd Fauzi Haron berkata, ini berdasarkan jaminan yang diberikan oleh semua wakil pemborong dan peniaga barangan keperluan dalam pertemuan khas di pejabatnya di sini hari ini.

"Hasil perjumpaan dua jam itu, semua pihak yang terbabit dalam perniagaan memberi jaminan bekalan makanan untuk keperluan musim perayaan di Kelantan tahun ini cukup dan tidak akan dinaikkan," katanyaselepas perjumpaan itu.

Mohd Fauzi berkata, pihaknya sentiasa membuat pemantauan di seluruh negeri bagi memastikan semua bekalan barangan dalam keadaan stabil ketika permintaan bertambah menjelang musim perayaan ini.

Menurutnya, hasil taklimat yang diberikan oleh Pengarah Veterinar Negeri Kelantan, Datuk Dr Mohd Zairi Serlan, bekalan daging dan ayam untuk keperluan sepanjang musim perayaan ini juga dilaporkan cukup dan terkawal.

Beliau berkata, perjumpaan itu adalah program tahunan yang diatur pihaknya bagi memastikan bekalan barangan untuk keperluan setiap musim perayaan mencukupi dan tidak menjejaskan pengguna. •

No comments: