Sunday, October 3, 2010

PEMUDA UMNO PASTIKAN LEBIH 1,000 AHLINYA BALIK MENGUNDI

Pergerakan Pemuda Umno akan memastikan lebih 1,000 anggotanya yang berdaftar sebagai pengundi di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Galas, Kelantan pulang untuk menunaikan tanggungjawab mereka pada pilihan raya kecil DUN itu nanti.

Pengerusi Biro Keahlian dan Daftar Pemilih Pemuda Umno, Hisamudin Yahya berkata sekiranya semua anggotanya yang berada di luar Galas terutama di ibu negara dapat pulang mengundi, peluang calon Barisan Nasional (BN) untuk menang pada pilihan raya kecil itu cerah.

"Pada pilihan raya umum yang lepas, kerusi DUN Galas dimenangi calon PAS dengan majoriti undi sebanyak 646 undi sahaja.

"Mereka (PAS) hanya menang dengan jumlah undi yang cukup kecil sahaja dansekiranya kita mampu memastikan kepulangan pengundi luar khasnya di kalanganPemuda, pasti kerusi DUN Galas akan dapat dirampas kembali," katanya selepas program ziarah Pemuda Umno bersama-sama penghuni Rumah AmalNur Kasih Bestari di Bota Kanan di Teluk Intan hari ini.

Beliau berkata Pemuda Umno Bahagian Gua Musang telah diminta menyerahkansenarai nama anggota Pemuda yang berada di luar Galas terutama ibu negara untukdikesan dan dihubungi oleh pihak biro.

"Selain memastikan mereka (anggota) dapat pulang untuk mengundi, sepertibiasa kita juga akan menghantar sekumpulan petugas untuk membantu jenterapilihan raya di DUN Galas," katanya.

Kerusi DUN Galas kosong berikutan kematian wakil rakyatnya daripada PAS ChekHashim Sulaima, 46, pada 27 September lepas akibat barah usus.

Suruhanjaya Pilihan raya (SPR) akan bermesyuarat lusa untuk menetapkanhari penamaan calon dan pengundian bagi pilihan raya kecil DUN Galas.

No comments: