Tuesday, July 20, 2010

KELANTAN HAPUS CUKAI 5 TAHUN???? Hahahahahahahaaaa..!!!!

Daripada Duke Of UMNO

Aku hanya senyum sinis bila terbaca satu entry di Kedah Lanie yang bertajuk "Tu dia tawaran dari PR.. Hapus cukai 5 tahun.. Ada berani ka BN?". Hati aku gelak besar bila terbaca "tawaran" dari PR itu. Husam Musa pulak tu! Alaaa.."pakar ekonomi Kelantan" tu...

"Hapus cukai 5 tahun"? Awat 5 tahun je? Alaa...cakap la 10 tahun ka, 20 tahun ka, hapus cukai sampai bila-bila ka? Awat? Tak berani ka? Hahahahahaaa...

Pandai sungguh PR "temberang" rakyat. Hehehehe..dan rakyat yang macam kat Kedah Lanie tu pun "termakan"lah "gula-gula" dari PR tu. Depa tak sedar "gula-gula" tu hanya "racun" belaka...hehehehe.

Pulak tu, awat nak hapuskan cukai tu lepas PR menang PRU 13? Err...boleh menang ka? Confident ka buleh "menang"? Awat Husam tak hapuskan cukai kat Kelantan tu dulu? Dah lebih 20 tahun PAS perintah Kelantan. Sepatutnya ekonomi Kelantan yang dipacu hebat oleh "pakar ekonomi" seperti Husam ni dah berkembang maju melebihi dari kemajuan ekonomi di Selangor! Jadi, awat tak laksana dulu kat Kelantan, wahai Husam?

Jangan jadikan alasan bahawa ekonomi Kelantan tak berapa "mengizinkan"! Takkanlah "pakar ekonomi" PAS Kelantan ni gagal kot? Haaa? Royalti minyak? Hari tu orang nak kasi "wang ehsan", hangpa "eksyen"! Padahal "wang ehsan" tu sebenarnya "royalti minyak" yang telah ditukar nama. Itu pun tak reti nak paham ke? Tun M dulu dah bagi bantuan secukupnya pada Kelantan untuk memacu ekonominya sendiri. Nik Aziz jumpa Tun M mintak urus air Kelantan sendiri, Tun M "approved", Mintak bantuan duit lebih, Federal bagi. Apa lagi nak? Semua dah bagi, malah Kelantan dapat peruntukan lebih dari beberapa negeri-negeri BN. Itu pun masih gagal nak naikkan ekonomi Kelantan?

Alih-alih nak hapuskan cukai 5 tahun jika perintah Federal? Hahahahaha...cermin la diri tu sikit!

PR ni macam-macam depa janji. Contohnya kat Kedah ni. Cuba ingat balik manifesto PAS masa PRU 12 yang lalu. Macam-macam depa janji. Elaun itu ini, pengecualian itu ini, nak bagi itu ini. Tapi lepas 2 tahun perintah Kedah, Ustaz Azizan kata "Kita baru tahu bahawa tak semua benda yang kita sebut dalam manifesto tu tak mampu kita tunaikan..."! Kepala hotak hangpa la...

Kalau takat lagu tu, aku pun buleh janji dan buat manifesto! Aku pun buleh janji macam-macam!

Aku pun buleh tubuh parti cap ki"PAS". Lepas tu aku buat manifesto. "Kalau diberi kesempatan mentadbir Kedah, maka aku akan bagi kereta sorang sebiji kepada semua rakyat yang undi aku. Lepas tu dapat rumah sorang sebiji untuk orang yang dah kahwin. Lepas tu tanah 10 relung untuk sebuah keluarga. Lepas tu aku nak hapuskan cukai kat Kedah untuk selama-lamanya. Aku akan bagi "parking free". Then, semua saman dimansuhkan. Ayaq api free kerajaan negeri tanggung. Lepas tu aku bagi makanan free untuk rakyat miskin. Lepas tu aku bagi duit elaun kepada semua anak Kedah". Pergggghhh...gerenti menang punya! Lepas aku menang jadi MB, aku cakap kat rakyat Kedah "saya baru tau bahawa apa yang saya janji tu tak mampu saya tunaikan"! Hehehe..hangpa agak-agak, apa yang akan dapat time tu? Hahahahaha...

Lagu ni la Husam & Kedah Lanie...realistik la sikit bila nak cakap apa-apa tu! Jangan la dok gebang besaq! Kelantan pun tak mampu nak hapuskan cukai, nak cakap besaq kononnnn! Pooddaah laaa.

Mana hangpa nak cekau duit untuk tampung belanja Kerajaan kalau hangpa hapuskan cukai? Haaa??? Nak mintak kat Foundation for the Future tu ka? US dah tau dah "boss" hangpa tu "kapoq" duit depa. IRS dah ngamuk cari "sesumpah" tu. Wolfowitz pun dah "bisu" dah pasai kes kantoi "awek" dia tu...hahahahaha...lagi mau "muhong" rakyat ka? Budusssss...

Sedaq la sikit! Akal tu biaq la berguna sikit. Dok pikiaq pakai kepala lutut tu sapa suruh? Hapus cukai 5 tahun? Hahahahahaha...gila ka apa? Tu nak pancing undi la tu! Sapa yang "budussss" saja yang akan tertipu! Ternyata Husam dah "hina" hangpa secara tak langsung. Err..hangpa tak perasan ka yang Husam ingat hangpa tu "budus" untuk diper"budus"kan? Hahahahahaha...baik hangpa "celik" cepat sebelum terlambat...

Hahahahahhaha....

No comments: