Tuesday, July 20, 2010

PAS SANGGUP 'MELACUR' DEMI DAP

Aiii...Tok Guru kena pulas tangan kat Karpal ke?

Saya sangat tertarik dengan ulasan Kickdefella mengenai kedudukan PAS yang disifatkan oleh beliau amat tertekan. Ia bagaikan amaran beliau kepada PAS!

Apa yang dilihat olehnya sebagai tertekan? Ia berlandaskan kepada kenyataan Ahli Parlimen PAS Jerai, Mohd Firdaus Jaafar dan Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar bertentangan di antara satu sama lain.

Kenyataan itu berkaitan sasaran untuk merebut kerusi Parlimen bagi menjadikan PAS sebagai sebuah parti dominan.

Firdaus menyatakan PAS mensasarkan 60 kerusi Parlimen, supaya ia akan muncul sebagai Parti yang dominan di dalam Pakatan Rakyat. Lebih dari itu, PAS akan muncul sebagai Parti Politik teras orang-orang Melayu.

Pada pandangan Kickdefella, pada ketika memperolehi 55 peratus undi Melayu pun PAS hanya mendapat 27 kerusi Parlimen. Malah, berdasarkan rumusan daripada keseluruhan pilihanraya kecil yang telah PAS lalui, undi Melayu terhadap PAS telah mencatatkan kemerosotan.

Selain itu, ulasan Kickdefella juga mengatakan berasaskan undi bukan Melayu terhadap PAS telah meningkat dengan mendadak dan di dalam PRU Bukit Gantang (ada pihak di dalam PAS mengakui PAS menerima hampir 84 peratus undi Cina), PAS mensasarkan untuk memperolehi 60 kerusi Parlimen dengan melacurkan PAS kepada pengundi bukan Melayu.

Kata Kickdefella, 'Melacurkan’ adalah suatu perkataan yang keras buat sebuah Parti Islam.

Tetapi itulah hakikatnya yang cuba dibuat oleh segelintir pimpinan di dalam PAS dan itulah sebabnya sebahagian besar ulama di dalam PAS berasa tidak selesa dan mahukan PAS bersatu dengan UMNO.”

Kickdefella mendedahkan sebahagian besar ulamak di dalam PAS mempertikaikan konsesi yang terlalu banyak diberikan kepada DAP ini. Mengapa mereka harus bersama DAP dan berkorban begitu banyak, jika mereka ada pilihan untuk bersama UMNO dan menekankan perlaksanaan apa yang terdapat di dalam Perlembagaan Persekutuan untuk mengangkat Islam sebagai Agama Persekutuan?” tanya beliau.

Berikutan itu Kickdefella mencadangkan: “Di dalam kata lain, kalau PAS sanggup gugurkan tuntutan menubuhkan Negara Islam kerana DAP, mengapa tidak boleh PAS terus berjuang ke arah menubuhkan Negara Islam dengan UMNO? Negara Islam yang progresif. Asalkan bukan Islam ala Taliban, sudah pasti UMNO juga mahu menuju ke arah itu.”

Untuk lebih jelas baca ulasan Kickdefella berikut (saya mohon maaf kepada Kickdefella kerana memetik tanpa menghubungi beliau terlebih dahulu).

‘Tergamakkah PAS Anjakkan Lagi Pintu Gol Mereka? dalam http://kickdefella.wordpress.com

No comments: