Thursday, December 23, 2010

ARIFFAHMI DAPAT BALAK 400 EKAR?

Untuk pengetahuan pembaca, kasih dan sayangnya Nik Aziz kepada menantunya sungguh luar biasa sehinggakan pada 16 Ramadhan 1430 dia pernah berkata di depan kakitangan-kakitangan kerajaan negeri di Masjid SUK bahawa Ariffahmi adalah seorang menantu mithali.

Kesihatan Nik Aziz terganggu sejak isnin lepas. Semuanya kerana menantu kesayangannya.

Menurut gelombang merah, ada dua perkara yang meresahkan Nik Aziz.

Pertama kerana rahsia sudah bocor. Baru-baru ini Nik Aziz telah meluluskan 400 ekar balak kepada Ariffahmi kononnya untuk mengenang jasa Arif semasa berkhidmat di PMBK.

Jabatan Hutan telah mengeluarkan surat kelulusan. Bagaimanapun kawasan balak berkenaan tidak diberi terus ke atas nama Arif. Bagi melindungi kegiatan kronisme dan rasuah mereka kawasan balak berkenaan diberi kepada Razak Abas atau pun lebih di kenali dengan nama Abe Jak Selak Kain.

Selepas selesai urusan menjual kawasan oleh Razak Abas, wang tersebut akan pergi kepada Ariffahmi dan sedikit kepada Abe Jak sebagai upah serta sedikit kepada tabung Pas Kelantan atas nama derma.

Itulah Nik Aziz yang orang-orang Kelantan anggap sebagai suci dan bersih.

Perkara kedua yang membuatkan Nik Aziz semakin tidak sihat apabila beliau telah mendapat tahu Ariffahmi akan didakwa di mahkamah oleh SPRM dalam masa terdekat ini kerana terlibat dalam salah guna kuasa semasa menjawat jawatan CEO PMBK.

Nik Aziz bertambah runsing dan kesihatannya semakin terjejas sebaik sahaja mendapat berita mantan Menteri Besar Selangor, Khir Toyo ditahan dan didakwa oleh SPRM pagi isnin lepas.

Dia tahu masa untuk menantunya menjadi seperti mantan Menteri Besar Selangor semakin hampir. Itulah yang meresahkannya dan kesihatannya terjejas sehingga ke hari ini dan terpaksa ditahan di hospital.

Ahli keluarga Nik Aziz cuba membohongi rakyat kononnya beliau sihat. Hakikatnya pada satu hari dalam minggu lepas bacaan darah tinggi Nik Aziz 180/120. Jika ada penurunan pun hanya sedikit sebanyak, tetapi masih berada pada paras yang tinggi.

No comments: