Thursday, January 13, 2011

60 Syarikat Seluruh Negara Sertai Kelantan Trade Fair 2011

Pameran industri pembinaan, seni bina dan reka bentuk dalaman (Kelantan Trade Fair 2011) yang akan diadakan selama tiga hari bermula esok bakal disertai lebih 60 syarikat terkemuka dari seluruh negara yang terlibat dalam industri berkenaan.

Pameran tersebut merupakan anjuran Bahagian Pembangunan Bumiputera, Kementerian Kerja Raya dengan usahasama syarikat tempatan, Elegance Hr Management (Elegance).

Pengarah Urusan Elegance, Nik Mohammad Zaki berkata, selain memberi pelbagai maklumat berguna kepada pengunjung termasuk khidmat nasihat, produk hiasan dalaman dan landskap, pameran itu juga membuka peluang perniagaan kepada mereka.

"Selain pameran, semua syarikat yang terlibat akan turut membuka peluang kepada usahawan di negeri ini yang berminat untuk bekerjasama atau menjadi rakan kongsi bagi menjual produk-produk mereka.

"Elegance sendiri akan berkongsi kepakaran dan pengalaman mengadakan kursus kontraktor selama ini kepada para pengunjung yang berminat," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Pameran selama tiga hari itu akan diadakan di Pusat Dagangan Kelantan bermula pukul 10 pagi hingga 7 petang setiap hari.

Sebanyak 90 ruang pameran akan dibuka membabitkan lebih 60 syarikat terkemuka dari seluruh negara yang akan mempamerkan produk masing-masing.

Sementara itu, dua seminar iaitu Ceramah Produk Elektrik dan Ceramah Produk Pembinaan akan turut diadakan pada hari pertama dan ketiga dengan penyertaan adalah percuma.

Nik Mohammad berkata, antara produk pameran yang menanti pengunjung adalah barangan hiasan dalaman dengan reka bentuk eksklusif dan terkini; landskap dan batu hiasan; peralatan pencahayaan dan lampu serta pelbagai jenis pintu; penyaman udara dan pemanas air terkini yang menjimatkan tenaga elektrik.

"Produk pembinaan yang mengikut spesifikasi dan berkualiti tinggi serta banyak lagi produk moden dan menarik akan ditunjukkan untuk pilihan pengunjung.

"Saya menyeru pengunjung agar tidak melepaskan peluang keemasan ini kerana banyak manfaat kepada mereka terutama yang mahu mendapatkan barang untuk rumah mereka," tambahnya.

No comments: