Friday, August 27, 2010

RED WARRIOR TETAP SERIUS

Berita Harian

Kelantan yang baru sahaja selesai menunaikan umrah akan diberi tugas pertama dalam memastikan kemantapan pasukan mengharungi Piala Malaysia menentang Universiti Teknologi Mara (UiTM) dalam perlawanan persahabatan di Stadium Sultan Muhammad Ke-IV, Ahad ini.

Jurulatih skuad The Red Warriors, B Sathianathan, berkata walaupun ia hanya perlawanan persahabatan bertemu juara institusi pengajian tinggi itu, namun prestasi mereka akan diambil kira bagi memastikan kesebelasan utama nanti sehebat barisan Liga Super yang muncul naib juara.

Ketika ini, semua pemain tiada dalam senarai tercedera, namun kita akan memastikan mereka berada dalam prestasi diperlukan semantap pasukan Liga Super lalu.

Latihan sudah bermula pada 19 Ogos lalu sebaik saja pasukan kembali dari umrah dan keadaan prestasi masih belum berada pada tahap memuaskan, namun ada masa untuk dipertingkatkan, katanya.

Sathia berkata, selain bertemu UiTM, The Red Warriors juga akan mengadakan dua perlawanan persahabatan lain menentang Felda United pada 3 September ini diikuti T Team, dua hari kemudian.

Pengendali itu menambah, Kelantan tetap akan menggunakan kudrat Indraputra Mahyuddin dibantu pemain utama lain memastikan cabaran mereka mantap dalam Piala Malaysia ini.

No comments: