Monday, January 3, 2011

Dasar PAS Kelantan Hanya 'Hangat-hangat Tahi Ayam'

Umno Kelantan menyifatkan dasar yang dibuat kerajaan negeri Kelantan mengenai beberapa perkara termasuk hiburan hanya berupa "hangat-hangat tahi ayam" semata-mata yang akhirnya tidak membawa apa-apa makna.

Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata demi mencapai cita-cita politik termasuk untuk mendapatkan pengaruh golongan muda, kerajaan negeri pimpinan PAS itu sanggup berbuat apa sahaja.

"Dulu (dasar kerajaan negeri) adakan konsert hiburan haram kerana bercampur lelaki dan perempuan tetapi kini tidak.

"Dulu ada kaunter bayaran lelaki dan perempuan tapi sekarang sudah tidak diikuti lagi dan banyak lagi contoh yang boleh diberi," katanya selepas melawat mangsa banjir di Rantau Panjang semalam.

Mustapa mengulas persembahan kumpulan popular Indonesia, Wali Band di Stadium Sultan Muhammed Ke-IV, Kota Baharu, dua hari lalu anjuran Sekretariat Misi Cakna Palestin dengan kerjasama kerajaan negeri.

Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri itu mempersoalkan apakah persembahan pada malam itu tidak membabitkan percampuran penonton lelaki dan wanita.

"Inilah double standard pemimpin PAS yang pandai memutarbelitkan apa sahaja yang boleh menguntungkan mereka yang semua orang tahu terdapat percampuran antara lelaki dan perempuan pada malam itu," katanya.

Mustapa berharap rakyat Kelantan sedar yang PAS sebenarnya sudah lari daripada landasan menegakkan Islam sebaliknya hanya untuk kepentingan diri pemimpin itu semata-mata.

No comments: